System CRM

Szczegóły projektu

Założenia projektu

Dotyczące oprogramowania:

  • Każda aplikacja będąca składnikiem systemu CRM musi być dostępna za pośrednictwem najpopularniejszych przeglądarek WWW (Firefox, Chrome, Safari),
  • System musi umożliwiać autoryzację użytkowników z różnymi poziomami uprawnień do poszczególnych aplikacji,
  • Po autoryzacji system samodzielnie przydziela dostępy do poszczególnych aplikacji,
  • System musi zostać zbudowany modułowo, aby w przyszłości była możliwość dołączenia nowych aplikacji,
  • System musi wymuszać na użytkownikach zmianę hasła raz na kwartał, nowe hasło nie może być wcześniej używanym ciągiem znaków,
  • System musi zbierać logi i zgłaszać potencjalne próby włamań i ataków,
  • Logowanie do systemu musi zostać zabezpieczone mechanizmem reCaptcha, w celu utrudnienia prób ataków typu "brutal-force".

Implementacja oraz wdrożenie

Frontend systemu CRM został oparty o stylistykę przyjętą przez firmę zlecającą i został wykorzystany zakupiony szablon typu "Admin Bootstrap Bundle". Uruchomiony został w technologii "Boostrap" wraz z wykorzystaniem kilku bibliotek jQuery w celu obsługi powiadomień oraz okien wyskakujących ("modali").

Backend systemu CRM został stworzony w oparciu o język PHP w wersji 7.1. Każda z aplikacji będących wewnątrz systemu ,wykorzystując informacje o aktualnie zalogowanym użytkowniku, wykorzystuje informacje autoryzacyjne do przyznawania dostępu i zapisywania operacji aktywnej osoby. Dane przechowywane są w bazie danych MySQL.

System CRM dostępny jest dla zalogowanych użytkowników i w zależności od uprawnień pozwala na dostęp do aplikacji tj:

  • Rejestru umów (w kilku wariantach)
  • Największa z aplikacji gromadząca komplet informacji dotyczących umów aktywnych jak i zaarchwizowanych. Każda z umów może posiadać załączniki, aneksy, faktury, a także przypomnienia dla administracji w wariantach jednorazowych oraz cyklicznych. Wykazy umów mogą być dowolnie filtrowane oraz przeszukiwane według dowolnej kolumny, a każdy z użytkowników może na stałe włącząć lub wyłączać widoczność wybranych danych dla swojego konta. Administracja może decydować o warunkowym dostępie do wybranych dokumentów dla wskazanych pracowników i przeglądać historię zdarzeń związaną z każdym dokumentem (edycje, podłączenia nowych plików / faktur, wysłane przypomnienia etc.). Rejestrowane jest także każde pobranie podłączonych do dokumentu plików. Aplikacja występuje w 3 wariantach z uwagi na wymagania Klienta. Oprogramowanie pozwala także na wygenerowanie etykiety, która po wydrukowaniu, naklejeniu na umowę, a następnie zeskanowaniu, potrafi automatycznie podłączyć skan PDF, do elektronicznego rekordu.

  • Rejestru faktur
  • W tej aplikacji użytkownicy mogą wysyłać prośby o wystawienie faktur do administracji. System zakłada tutaj 9-etapową ścieżkę dla każdego z dokumentów wniosków. Etapy są tutaj dobierane indywidualnie przez algorytm, na podstawie hierarchii w firmie i w przypadku konieczności są pojedyńczo lub podwójnie przesyłane do weryfikacji przez przełożonych. Aplikacja ta potrafi korzystać z danych umów zgromadzonych w wyżej opisanych aplikacjach, a także przyjmować dane dot. umów z poza rejestru. Wykorzytuje także dane z API Ministerstwa Finansów na podstawie numeru NIP w celu obsługi kont bankowych. Ponadto aplikacja liczy w locie stawki kwoty netto i brutto, a także wysyła powiadomienia do odpowiednich osób o akcjach wymagających interwencji.

  • Aplikacji do wymiany plików w firmie
  • Dedykowana aplikacja, będąca alternatywą do popularnych rozwiązań typu OwnCloud. Administracja może tu przesyłać pliki dedykowane dla pracowników, zarządzać kto ma do nich dostęp oraz przeglądać historię zdarzeń dla każdego z plików. Rejestrowane jest tutaj każde otwarcie pliku, wciskanie klawiszy klawiatury, a w przypadku wykonania zrzutu ekranu, wysyłane jest powiadomienie do administracji. Każdy plik jest tutaj zablokowany do edycji, a podgląd każdego z plików jest możliwy tylko do odczytu. Pliki i foldery są przedstawiane w strukturach drzewiastych, znanych z systemu Windows.

  • Aplikacji do analizy danych GPS pojazdów
  • Aplikacja powstała z uwagi na potrzebę głębszej analizy anomalii, związanych z pracą poszczególnych samochodów. Usługodawca umożliwiający monitoriwanie pojazdów udostępnia platformę, jednak ta posiada mocno ograniczone możliwości. Aktywne naciski i negocjacje z usługodawcą dały w efekcie stworzenie przez niego interfejsu REST API. Stworzona aplikacja, będąca składnikiem systemu CRM, pozwala na wyrkywanie, który pojazd w wybranym okresie np. pozostawał włączony, nie poruszając się, przekraczał dopuszczalny limit obrotów przez więcej niż 30 sekund, przekraczał dopuszczalny limit prędkości etc. Przeanalizowane dane mogą być wyekrpostowane do czytelnego pliku Excel lub PDF.

  • Rejestru poczty (wychodzącej i przychodzącej)
  • Aplikacja pozwalająca na elektroniczne katalogowanie przez większą ilość osób korespondencji przychodząco/wychodzącej w firmie.

  • Rejestru zapytań ofertowych
  • Rejestru CV

Cały system został uruchomiony na serwerze dedykowanym firmy i jest do chwili obecnej rozwijany o nowe funkcjonalności.


Z uwagi na rodzaj współpracy z Klientem, w tym miejscu nie mogę zamieścić zrzutów prezentujących system.