Aplikacja została stworzona i wdrożona do jednego z krakowskich klubów sportowych. Jest cały czas rozwijana oraz w roku 2021 zostanie wykorzystana do obrony tytułu magistra na Uniwerystecie Jagiellońskim. Interfejs wewnętrzny aplikacji został oparty o dobre praktyki oraz z wykorzystaniem stylu opartego o "Boostrap" (licencja MIT). Kolorystyka została dobrana do barw obowiązujących w klubie sportowym.
Backend został stworzony w oparciu o język PHP w wersji 7.3 we frameworku Symfony 4.4. Kod został sprawdzony poprzez PHP CodeSniffer oraz PHP Mess Detector. Stworzone zostało także REST API wykorzystywane przez urządzenia mobilne autoryzujące użytkowników. Dane przechowywane są w bazie danych MySQL.
Aplikacja posiada następujące funkcjonalności, dla użytkownika o standardowych uprawnieniach:
Dla menedżera oraz osób zajmujących się recepcją udostępniony zotał panel administracyjny, który oferuje:
Aplikacja prócz powyższych funkcjonalności każdego dnia sprawdza ważność karnetów i w razie potrzeby automatycznie wysyła przypomnienia do użytkowników lub je zawiesza. Podczas rejestrowania nowej osoby w klubie wydawana jest jej indywidualna karta członkowka oraz wysyłane jest jej losowe hasło na email oraz jako SMS.
Do przeglądarkowej wersji oprogramowania została również utworzona dedykowana aplikacja na urządzenia z systemem android oraz z systemem Windows (wersja x86 oraz wersja x64). Aplikacja do swojego działania wymaga czytnika kart RFID 13.56MHz. Po zeskanowaniu nośnika aplikacja wymienia informacje z serwerem aplikacji i zwraca osobie z recepcji dane dotyczące posiadacza (czy posiada aktywną umowę, wszystkie wymagane dokumenty, oraz w przypadku karnetów z limitem wejść - czy użytkownik nie przekroczył jeszcze miesięcznego limitu). Komunikaty zwracane przez urządzenie są w postaci prostych informacji na sugestywnym tle, wraz z dźwiękiem zależnym od typu akcji.
Część serwerowa została uruchomiona na serwerze zdalnym. Urządzenie mobilne wraz ze specjalnym uchwytem i czytnikami zostało dostarczone przez autora. Oprogramownie do wysyłki SMSów wykorzystuje mój inny autorski projekt - "Obsługa klubu sportowego".